Skip to main content

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du de fleste svar.
Hvis der stadig er spørgsmål tilbage så kontakt os endelig.

SMTP.dk dedikeret cloud server

Hvad er en dedikeret SMTP server ?

En dedikeret SMTP server sender ved hjælp af sit eget IP nummer, som kun du bruger. Den har også sine egne ressourcer baseret på cloud teknologi, hvor mere diskplads og RAM kan tilføjes hurtigt efter behov. Denne type server vil også sende væsentligt hurtigere end en delt SMTP server - op til 25 e-mails pr. sekund. Vi anbefaler dette produkt til virksomheder og systemer, der sender store mængder e-mails til lister eller har brug for en SMTP server til mere operationelt kritiske e-mail transmissioner, som transaktions e-mails, kvitteringer fra ehandel, e-mail kvitteringer der bekræfter køb eller "glemt password". 

Kan jeg sende 1 million e-mails om måneden ?

Ja, hvis din e-mail liste består af abonnenter der har accepteret at modtage dine e-mails. Vi tillader ikke tredjeparts e-mail lister uden "confirmed opt in".

Kan jeg sende ved hjælp af flere IP numre ?

Ja, vi tillader op til 5 IP numre per  SMTP server for at imødekomme høj leveringskapacitet. Spørg os for mere information.

Hvorfor sende med dedikeret IP nummer ?

Ved at have dit eget IP nummer har du kontrol over opbygningen af ​​reputation fra både dit IP og afsenderdomæne. Fra en delt IP pulje tager det kun et "råddent æble" til at ødelægge al afsenderreputation på alle delte IPs.

Hvis du planlægger at sende mere end 50.000 e-mails om måneden, giver det mening at have en dedikeret IP. Internetudbydere er meget følsomme over for store mængder der sendes hurtigt og inden for en kort tidsramme. Så brugen af den dedikerede IP giver dig det bedste værktøj til at øge volume og sikre dit reputation.

Hvilken procentdel af hard bounces accepterer i ?

Maksimalt 10% bounces, hvis det er baseret på spamfiltrering, non existing mailboxes og klager.

Hvor hurtigt kan jeg begynde at sende ?

Når alt er klaret med hensyn til betaling, certificering af afsenderdomæne(r) med SPF, DKIM og DMARC, er du klar til at gå i gang.

Er dedikeret SMTP server kun til store e-mail mængder ?

Nej, forretningskritiske afsendelser som transaktions e-mails, fakturaer, IoT og webshop korrespondance er den dedikerede server den bedste i klassen til at sikre din levering til inbox.

Er SMTP.dk GDPR kompatible som en dataprocessor i EU ?

Ja, vi er fuldt ud i GDPR kompatible. Venligst anmod om vores Databehandleraftale. Du kan også læse den fra link i footer.

Hvor er SMTP.dk infrastrukturen hosted ?

Vi er 100% hosted i Danmark. Vi har ingen cloud systemer i tredje lande.

Hvordan yder i support ?

Ved onboarding hjælper vi dig hele vejen, indtil alt er testet og klart baseret på forskellige værktøjer  der kontrollerer indbakker med seed e-mails m.m. Yderligere support i dagligdagen via e-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller Skype: smtpsupport.

Understøtter I SSL/TLS ?

Kun TLS version 1.2 understøttes. Støtte til SSL er blevet droppet på grund af sårbarheden POODLE.

Hvad er den maksimale størrelse af vedhæftede filer ?

Det er 25 MB, men husk, at en vedhæftning vokser i datastørrelse når den sendes, og kun få mail boxes accepterer store vedhæftede filer.

Har i en SPAM politik ?

Ja, vi tolererer  ikke spam af nogen art. Læs vores politik her.

Hvad betyder 'sender reputation' ?

Den IP adresse hvorfra du sender, kombineret med domænet, skaber et omdømme  for afsendelse i netværket ( vi kalder det sender reputation) baseret på mange forskellige parametre. Hvis der for eksempel er mange, der markerer dine e-mails som spam eller uønskede, vil din sender reputation score hurtigt blive dårlig. Blacklists holder øje med om alle regler overholdes, og om dit domæne for eksempel er SPF-, DKIM- og DMARC-certificeret. SMTP.dk overvåger også alle afsendende IPs og kan hjælpe med de problemer der nogle gange opstår. Det er mest vigtigt at reglerne vedrørende OPT-in og tredjeparts data overholdes.
Derudover tilbyder vi en leverings monitorerings tjeneste ved navn RepHero - tjek detaljerne her.

Hvordan bestiller jeg og kommer i gang ?

Klik her for vores bestillingside
Efter modtagelse af ordren sætter vi dig op i klientsystemet og udsteder en faktura baseret på det bestilte produkt. Når betaling er modtaget, sender vi dig oplysningerne til opsætning af SMTP serveren via e-mail. Herefter tager det kun 5 minutter at sætte det op og begynde at sende e-mails fra din foretrukne frontend.

Måneds abonnementer og Pay As You Go - sådan fungerer det

Måneds  abonnementer er baseret på en månedlig abonnementsmodel med et bestemt antal e-mails tilgængelige pr. måned. Når de 30 dage er gået, udstedes en faktura og hvis der er tilbageværende e-mail credits bliver de ikke overført til næste måned.
Pay-As-You-Go er det fleksible abonnement, hvor kreditter er tilgængelige, indtil de bruges. Et godt valg, hvis e-mail-aktiviteten ændrer sig i volumen hver måned. Dette abonnement har en højere pris end gentagende abonnementer på grund af tilgængeligheden af ressourcer. Vi skal bare se noget afsendelsesaktivitet inden for 30 dage, ellers nulstilles serveren automatisk.
Pay As You Go er aktivt 180 dage ad gangen, hvor efter det skal genkøbes og eventuelle credits tilbage bliver ikke overført.

Kan jeg betale med kryptovalutaer ?

Ja, vi accepterer enhver foretrukken kryptovaluta som betaling for SMTP.dk dedikeret server produkterne.
Til shared IP kan vi desværre kun modtage Credit card og PayPal.
krypto kan vælges via faktura du modtager

Har I et system til opsætning af e-mails og upload af data til e-mail marketing ?

Ja, vi tilbyder MailWizz hosted i vores egen infrastruktur. For flere detaljercheck her

Har i en gratis test ?

Ja, det kan vi tilbyde - vi skal bare vide lidt om dine forretningsmæssige målsætninger og hvilken slags data og indhold du vil sende. På dette område er vi altid lidt ekstra grundige med ID-godkendelse. 😉

Udgående SMTP basic forklaring

Hvad kan jeg bruge SMTP.dk til ?

Hvis du bruger SMTP.dk som din udgående e-mail server sikrer vi at du kan sende dine e-mails fra netværk, der normalt ikke er åbne for dig at sende dine personlige e-mails fra din PC eller mobile enhed.
Internetudbydere er typisk meget restriktive  når det gælder adgang til udgående SMTP servere ved blandt andet at blokere port 25, som er en standard udgående port. SMTP.dk bruger port 587, 2525 og om nødvendigt port 25. Alle enheder, klienter og systemer, der kan sende e-mail, kan bruge SMTP.dk

Hvad betyder SMTP ?

SMTP er forkortelsen for Simple Mail Transfer Protocol. Med andre ord er SMTP det standard system, der bruges, når din e-mail skal sendes ud i verden. Der er en mere detaljeret beskrivelse af SMTP protokollen i Wikipedia.

Hvorfor kan jeg ikke bare bruge min internetudbyders SMTP server ?

Udgående port 25 er typisk blokeret i andre netværk, når du forsøger at sende e-mail. SMTP.dk bruger port 587 og 2525, som altid er åben. På denne måde er SMTP.dk et åbent alternativ  der giver dig frihed til at sende e-mails i alle netværk. Hvis du skal sende mange daglige e-mails  vil du også ofte finde, at din udbyder begrænser antallet af e-mails der sendes dagligt. 

Hvorfor ikke bruge en browserbaseret webmail som Gmail og andre ?

Med SMTP.dk behøver du ikke logge ind og sende med forskellige e-mail-adresser og dermed kompromittere din professionelle identitet. SMTP.dk gør det muligt for dig at sende dine personlige e-mails ved hjælp af dit eget domæne, uanset hvor du befinder dig. Og der er ingen begrænsninger hvor meget og hvor hurtigt du kan sende dine e-mails.

Abonnementer og priser shared IPs

Hvordan begynder jeg at bruge min SMTP.dk konto ?

Hvis du har testet SMTP.dk gratis og ønsker at fortsætte med et betalt abonnement, skal du blot logge ind på din konto fra SMTP.dk s  startside.
Din information er allerede i systemet, så alt hvad du skal gøre er at vælge hvilket abonnement du gerne vil fortsætte med. Derefter modtager du en kvittering for dit køb.
Hvis du køber et abonnement uden først at teste skal du bare vælge et abonnement i abonnementsoversigten. Din konto vil være aktiv så snart betalingen er blevet behandlet. Vi accepterer alle større kreditkort og PayPal.

Hvilket abonnement skal jeg vælge ?

Hvis du er en enkelt bruger (én e-mail adresse) med et normalt dagligt e-mail behov, vil et Basic abonnement passe til dine behov. Dette abonnement giver dig mulighed for at sende op til 100 e-mails om dagen.
Hvis du ønsker at dele dit SMTP.dk abonnement med kollegaer, familie eller venner (op til tre e-mail-adresser), kan du vælge Family abonnement.
Hvis du har brug for SMTP service til flere personer, f.eks. en virksomhed eller en arbejdsgruppe, kan du vælge mellem forskellige Premium abonnementer. Corporate abonnementet giver f.eks. op til 3000 daglige e-mails.
Small Business abonnementet giver dig mulighed for at sende op til 300 e-mails om dagen med fem forskellige e-mail-konti.
Læs mere detaljerede beskrivelser af abonnementerne her.
Tidsbegrænsede abonnementer kan være fra et til tre år. Der er rabat for to- og treårige abonnementer (To år: -15% og tre år: -25%).

Du kan også købe valgfri Buffer e-mails til dine abonnementer, så du har ekstra e-mails, hvis dit daglige maksimum er blevet brugt.

E-mails To Go er en abonnementstype, der kan bruges, hvis du f.eks. kun lejlighedsvis har brug for at sende e-mails til en mailing liste. Her kan du vælge den mængde e-mail credits der passer til dine e-mail behov.

Kan jeg bruge det samme SMTP.dk abonnement til flere forskellige e-mail klienter ?

Du kan dele dit SMTP login med et ubegrænset antal brugere. Hvis du gerne vil have separate statistikker for brugerne, skal de have deres egne logins til en multi-bruger-konto, og du bør også være opmærksom på, om den daglige e-mail volume er tilstrækkelig for det ønskede antal brugere. For optimal sikkerhed anbefaler vi at bruge med separate logins.

Hvor mange e-mails kan jeg sende på én gang, hvis jeg har et abonnement på 100 e-mails om dagen ?

Med dette abonnement kan du sende e-mails til f.eks. 10 almindelige modtagere og 90 Cc- eller Bcc-modtagere. Hver modtager tæller som én e-mail afsendelse  inklusive Cc: og Bcc:.
Hvis du har en konto med et antal e-mail konti, f.eks. Family, deles den tilgængelige daglige e-mail-volumen. Hvis du nogle gange har brug for flere e-mails end det daglige maksimum, kan vi anbefale at købe Buffer e-mails.

Kan jeg sende e-mails med SMTP.dk i udlandet ?

Ja, med SMTP.dk behøver du ikke ændre din e-mail opsætning bare fordi du er på rejse. Hvis du har sat din enhed op til at bruge dit SMTP.dk login kan du sende e-mails fra alle udenlandske netværk. Hvis den udenlandske netværksudbyder eller netværksadministrator blokerer port 25, hvilket de ofte gør, kan du simpelthen skifte til port 587 eller 2525. Vi anbefaler altid port 587.
Så nu er der altid adgang fra lufthavne, hoteller og den grønlandske indlandsis.

Hvordan kan jeg forlænge og opgradere mit SMTP.dk abonnement ?

Du kan forlænge dit abonnement online ved at logge ind på dashboardetvia SMTP.dk. Ti dage før dit abonnement udløber vil du modtage en e-mail fra SMTP.dk der minder dig om at det snart udløber. Hvis du efterfølgende ikke gør noget, vil der blive sendt en endelig påmindelse pr. e-mail to dage før dit abonnement udløber og på selve udløbsdagen. Hvis  dit abonnement er udløbe  kan du altid genaktivere det. 
Hvis du ønsker at opgradere, f.eks. fra et Basic abonnement til et Small Business abonnement, kan dette gøres via din kontoadministration.
Når du forlænger dit abonnement og der  f.eks stadig er 7 dage tilbage, fratrækker systemet den resterende tid i prisen så det er afstemt.

Er det muligt at købe flere daglige e-mails ?

Ja, du logger simpelthen ind på din konto fra hjemmesiden og køber derefter Buffer e-mails. Hvis du f.eks. sender flere end det daglige maksimum, sendes Buffer e-mails automatisk så alt når frem til modtagerne.
DVS hvis du har 100 daglige e-mails, så vil mail 101 bliver snedt fra Buffer puljen.

Hvordan kan jeg betale ?

SMTP.dk  accepterer betaling med VISA,  MasterCard, PayPal og Bitcoin ( BTC kun for dedikerede servere). SMTP.dk bruger 3-D Secure of 2F godkendelse for sikker transaktion.
Har du kun mulighed for bank overførsel kan vi også dette, du skal bare spørge os via  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hvad kan jeg se på mit SMTP.dk dashboard ?

Dashboardet giver dig information og detaljerede afsendelsesstatistikker for alle e-mails med et tidsstempel. Du kan også administrere og oprette SMTP logins,se betalingshistorik, tillade Buffer til udvalgte konti, tvungen FROM m. m. 

Hvor hurtigt kan jeg komme i gang ?

Kontoen vil være aktiv så snart du har betalt. Du vil modtage en faktura for betalinger der er foretaget og en opsætnings e-mail med login detaljer og opsætnings information.

Hvad er "E-mails To Go" ?

Hvis du f.eks. kun har brug for at sende e-mails et par gange om måneden til en mailliste, kan "E-mails To Go" være løsningen. Her køber du en fast mængde e-mails, som er tilgængelige indtil de er sendt uden nogen tidsbegrænsning på abonnementet med daglige e-mails. E-mails  To Go er tilgængelige  så længe du er registreret som kunde hos SMTP.dk.

Hvad er "Buffer e-mails" og pris ?

Buffer e-mails giver dig ekstra e-mails, som kan bruges, hvis du overskrider dit daglige begrænsning på f.eks. 100 daglige e-mails. Derefter vil e-mail 101+ blive sendt via din Buffer e-mail konto. Op til 100.000 Buffer e-mails kan købes.
Buffer e-mails er tilgængelige  så længe kontoen er aktiv.
Priser:
5.000 : DKK 50
10.000: DKK  100
15.000: DKK 150
20.000: DKK 200
30.000: DKK  300
40.000: DKK 400
50.000: DKK 500
75.000: DKK 750
100.000: DKK 1000

*inkl moms

Kan jeg bruge en gratis e-mail-adresse som Gmail, Hotmail osv. til at sende e-mails ?

Gratis e-mail udbydere som Gmail, Hotmail, Outlook, Yousee osv. kan desværre ikke bruges til at sende e-mails med via SMTP.DK På grund af risikoen for misbrug har Google og Microsoft lukket muligheden for at bruge deres e-mail-adresser til brug i andre servere end deres egne.

Man kan heller ikke verificere med  SPF, DKIM og DMARC på domæner man ikke selv ejer.

Teknologi og Sikkerhed

Kan tredjeparter læse mine e-mails når jeg sender dem fra SMTP.dk ?

Nej, SMTP.dk har et højt sikkerhedsniveau og opdaterer regelmæssigt sine sikkerhedssystemer. Derudover er vores servere kun til udgående e-mail transmissioner. Sendte e-mails og indhold bliver heller ikke gemt på SMTP serveren. Vi gemmer kun Fra og Til samt leverings log i 30 dage jvf. GDPR reglerne. Kun hvis e-mailen af en eller anden grund ikke kan leveres til modtageren vil der blive forsøgt at sende e-mailen i 48 timer fra det tidspunkt den modtages af SMTP.dk, hvorefter e-mailen vil blive slettet fra systemets kø og en fejlmeddelelse om ikke levering vil blive sendt fra den fejlende modtager.

Hvordan kan jeg se om min e-mail er blevet sendt og modtaget ?

Via dashboard kan du se alle detaljer om enhver sendt e-mail og modtaget e-mail i de detaljerede transmissionsstatistikker og logfiler.
Disse er til rådighed med 30 dages historik op til data, hvorefter logfiler slettes.

Hvad er den største vedhæftede fil der kan sendes ?

Med SMTP.dk kan du sende e-mails på op til 25 MB i størrelse. Mange mailservere er konfigureret til at modtage e-mails, der har en maksimal størrelse på 25 MB, men det er langt fra altid tilfældet. Hvis du f.eks. har 20 modtagere af en stor e-mail til den samme modtagende server, kan det forårsage store problemer i det netværk, der skal modtage e-mailen. Derfor anbefales det, at du ikke sender store e-mail attachments. En e-mail med en vedhæftet fil, der er 20 MB stor, vil blive transformeret til 25 MB, når den sendes som en e-mail. Du kan komprimere filer, inden du sender dem. Alternativt kan du bruge en FTP eller Dropbox.

Min e-mail blev sendt men modtageren modtog den ikke - hvorfor ?

Der kan være mange grunde til, at en e-mail ikke modtages. Det er en god idé at finde ud af om den f.eks. er endt i modtagerens spammappe. Der kan også være tekniske problemer hos modtageren. Hvis en e-mail ikke kan leveres  får du normalt altid en fejlmeddelelse der forklarer årsagen.
For at opnå optimal levering anbefaler vi at du bruger SPF, DKIM og DMARC-records.

Hvordan opsætter jeg SPF, DKIM og DMARC på mit afsender domæne ?

Sammen med vores opsætnings e-mail vil du modtage en SPF-record streng, der dækker alle vores servers' IP'er og domæner. SPFrecord indsættes  i afsenderdomænets DNS panel og vil dermed bekræfte i sendenetværket at dette domæne bruger SDMTP.dk som den udgående server. SPF record streng til brug sammen med SMTP.dk er:
"include:web.shared.mysmtp.com"

Det er vigtigt du kun har én SPF record der så indeholder alle dine udgående e-mail sende systemer.

DKIM er en unik nøgle, der er inkluderet i alle dine e-mail headers hvilket bekræfter at dit domæne er gyldigt til afsendelse via SMTP.dk serveren.
DKIM kan bestilles direkte via Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.. Vi giver rådgivning om dette hvis det er nødvendigt.

DMARC er primært en anti-phishing-certificering, som sikrer, at dit domæne ikke kan bruges til ondsindet phishing og andre lignende domænespoofing. Du kan opsætte din egen DMARC-record ved at bruge denne guide

Hvis du vil vide mere om detaljer vedrørende best practice og forklaringer vedrørende e-mail certificering  kan du tjekke dette fremragende BLOG-indlæg fra Glock APPs

Bruger SMTP.dk udgående TLS kryptering ?

Ja, SMTP.dk  understøtter TLS 1.1 og 1.2. Vi understøtter ikke SSL.
Jvf. data lovgivning anbefales brug af TLS 1.2 + 

Hvorfor skal jeg bruge udgående port 587 ?

Port 587 er den alternative udgående e-mail port der altid er åben i netværket. Så hvis port 25 er lukket i et fremmed netværk  bør du bruge port 587 eller 2525.
Vi anbefaler altid at bruge port 587

Hvor er SMTP.dk hostingcenter ?

Vores datacenter er i København. Og vi er 100% hosted i Danmark og har ingen cloudløsninger i tredjeparts lande

Hvordan opsætter jeg min e-mail-software til SMTP.dk s udgående e-mails ?

Alle enheder, der kan sende e-mails kan bruge SMTP.dk. Du kan finde manualer til de fleste e-mail software i vores Guide oversigt.

Min scanner/printer ikke bruge SMTP login - kan dette løses ?

Ja, hvis du giver os  WAN IP nummeret enheden er på kan vi tilføje IP nummeret til vores whitelist og enheden kan derefter sende uden SMTP login. Du skal bare sende IP nummeret, og vi vil tage os af resten.

Hvis min e-mail klient 'ikke kan forbinde til SMTP-serveren' hvad skal jeg så gøre ?

Tjek portnummeret bag din e-mail klient. Og om du kan oprette forbindelse til SMTP.dk-serveren.

Test med Telnet:
TELNET-protokollen: Klik på Start, vælg Kør ... Indtast derefter cmd i boksen og klik på OK. Derefter åbnes en MS-DOS-prompt. Indtast følgende: telnet smtp.dk 587. Klik på OK for at oprette forbindelse til SMTP serveren. Hvis forbindelsen er OK, vil der komme et svar fra mailserveren i Telnet-vinduet: 220 smtp.dk ESMTP Postfix (Debian-GNU). Hvis du ikke har kunnet oprette forbindelse via port 587, kan du prøve at bruge port 25 og 2525. Hvis disse ikke virker kan der være en blokering i firewallen  som din administrator skal åbne. Alternativt kan du også bruge IP-nummeret:

185.51.78.140 som udgående i stedet for smtp.dk

IP Whitelisting til enheder, der ikke kan udføre SMTP autorisering

Hvis din applikation ikke kan bruge SMTP autorisering med brugernavn og adgangskode (typisk scannere og ældre printere, regnskabsprogrammer og sensorer), kan vi tilføje IP adressen, som enheden bruger i dit netværk til vores whitelist.
for at finde din WAN IP adresse kan du bruge en tjeneste som whatismyipaddress.com. 

Hvilken support tilbyder SMTP.dk ?

Du kan kontakte os via e-mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. og via Skype: smtpsupport

Hvor kan jeg se status på SMTP service ?

Denne statusside vil altid blive opdateret med servicemeddelelser: mysmtp.statuspage.io